יזמויות
תמה תעשיות פלסטיק

 



תמה


תמה, החברה המשותפת לקיבוצים משמר העמק וגלעד, נוסדה בשנת 1950. לאורך השנים תמה גדלה והתפתחה אך נותרה קרובה למקורותיה בלב הקהילות החקלאיות בהן נוסדה. השילוב הייחודי של שיטות חקלאיות מודרניות, טכנולוגיות ייצור פורצות דרך וערכים חקלאיים ישנים וטובים, הפכו את תמה לחברה המובילה בעולם בתחומה המעסיקה היום למעלה מ-1000 עובדים ברחבי תבל.



תמה הנה זוכת פרס נשיא המדינה ל"יצואן מצטיין" לשנת 1991 ,1998 ו–2008 וכן בעלת תקן
ISO 9001–2008 מאז דצמבר 1995.



תחום ההתמחות העיקרי של תמה הוא מוצרי אריזה והגנה לחקלאות בראשם רשת לעטיפת חציר, קש ותחמיץ, תחום בו היא מובילה את השוק במהלך 25 השנים האחרונות
. לאורך השנים חברה תמה באופן הטבעי ביותר למרבית יצרני הציוד החקלאי (OEM’s – Original Equipment Manufacturers).  שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בפיתוח האריזות והמכבשים, אישור מוצרים, והפצה של מוצרי אריזה חקלאית.  דוגמא קלאסית לכך הוא שיתוף הפעולה ארוך השנים עם חברת ג'ון דיר, היצרן המוביל בעולם לציוד חקלאי. במסגרת יחסים אלו התקיים פיתוח משותף של מכבש חציר העושה שימוש ברשת ה– ™CoverEdge שפותחה בתמה ונחשבת למוצר המתקדם ביותר בתחומו בעולם.


מוצר נוסף אשר פותח במשותף על ידי תמה וג'ון דיר והושק בשנת 2009 הוא עטיפת הכותנה Tama RMW™. עטיפה מתקדמת זו פותחה באופן בלעדי על ידי תמה כמוצר משלים לקטפת 7760 החדשנית של ג'ון דיר, אשר כובשת את הכותנה כחלק מתהליך הקטיף מבלי לעצור את הקטפת. הפרויקט כלל פיתוח מורכב בתחומי יריעות הפלסטיק והדבקים וכן פיתוח מכונה ייחודית ליצור האריזות, בעזרת חברת "מתכת מעברות".


 


בנוסף, מייצרת תמה רשתות משטחים, רשתות צל, חוטים וחבלים. לתמה קו נוסף של מוצרי פלסטיק המיוצרים בכבישה ובהזרקה, קו זה כולל כלי בית ואביזרים טכניים שונים.



תמה מאופיינת בצמיחה מהירה בשני העשורים האחרונים. החברה הצליחה ליצור בידול למוצריה, באמצעות פיתוחים חדשניים, ורשמה מספר פטנטים כדי להגן עליהם. בתמה שוקדים על פיתוח המוצרים על מנת לקלוע לצורכי הלקוחות ולטעמם, בצד מחויבות בלתי מתפשרת לאיכות הגבוהה ביותר. עובדות אלו מקנות למוצרי תמה ערך מוסף ומעמד מיוחד בשווקים בהם החברה פועלת.



תמה נהנית מצמרת ניהולית יציבה וממקום של כבוד בתעשיית הפלסטיק. ההנהלה, כמו גם מרב כוחות העבודה בתמה, מורכבת מחברי הקיבוצים, שהם גם בעלי החברה. בכך בא לידי ביטוי דגם הבעלות הקיבוצית הייחודי, המתבטא במוטיבציה הגבוהה ומחויבות אישית של העובדים לחברה.



במרוצת השנים צברה תמה ניסיון רב בשווקי היצוא והכנסותיה ממכירות לשווקים אלו עומדות על כ–95% מסך מכירותיה השנתיות. תמה מחזיקה בחברות שיווק בכל השווקים העיקריים בהם היא פועלת ומייצרת את מוצריה באתרי ייצור הפרושים בעולם.




קישור  לאתר תמה